سامانه مدیریت نشریات علمی دانشگاه شاهد


1.

اثربخشی درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی (MBSR) در کاهش استرس، اضطراب و افسردگی و افزایش خودکارآمدی در بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس

صفحه 7-15
مریم فرهادی؛ محمدمهدی پسندیده

2.

اثربخشی گروه درمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر کمال‌گرایی و اضطراب امتحان دانشجویان

صفحه 17-26
سمانه میری؛ احمد منصوری

3.

نقش تاب‌آوری و سرسختی روان‌شناختی در سلامت روانی افراد ورزشکار و غیر ورزشکار

صفحه 27-36
فریدون رمضانی؛ مسعود حجازی

4.

اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی بر خودارزشیابی مرکزی، بهزیستی روان‌شناختی و امیدواری بیماران مبتلا به صرع

صفحه 37-50
سمانه محمدپور؛ مرجان شاهی؛ فخری تاجیک‌زاده

5.

طراحی مدل تلفیقی بازی‌درمانگری خانوادگی برای درمان مشکلات برونی‌سازی‌شده کودکان: یک پژوهش کیفی

صفحه 51-64
مریم بیات؛ سیدکاظم رسول‌زاده طباطبایی؛ محمدعلی بشارت؛ علی عسگری

6.

پیش‌بینی‌کننده‌های اشتیاق برقراری روابط: شایستگی، حل مساله و حمایت (اجتماعی)

صفحه 65-73
زهرا استادیان خانی؛ ملیحه فدایی مقدم؛ فرزانه احمدی

7.

ارتباط تنظیم هیجان و منبع کنترل با خودکنترلی شناختی در افراد وابسته به مواد

صفحه 75-84
فاطمه قربانی؛ بابک پرافکند؛ اسحاق حیدری؛ سجاد علمردانی صومعه؛ حدیث حیدری‌راد

8.

تأثیر آموزش خوش‌بینی به روش قصه‌گویی بر اختلالات رفتاری دانش‌آموزان پسر پایه پنجم

صفحه 85-96
زینب علوی؛ عزت‌اله قدم‌پور؛ فیروزه غضنفری

9.

نقش صفات بنیادی شخصیت در پیش‌بینی مولفه‌های خیانت زناشویی از دیدگاه دانشجویان

صفحه 97-109
سارا کریمی؛ رحیم یوسفی؛ مهران سلیمانی

10.

رابطه هوش هیجانی، حمایت سازمانی ادراک شده و رضایت شغلی کارکنان دانشگاه گیلان

صفحه 111-119
ایرج شاکری نیا؛ فریدون رمضانی؛ حسین واحد چوکده؛ محمد دوستار

11.

مقایسه‌ی مؤلفه‌های سلامت روان و افسردگی در کودکان عادی و همشیرهای کودک اوتیست

صفحه 121-131
ساره عباسپور؛ سیده فاطمه موسوی

12.

اثربخشی گروه‌درمانی عقلانی هیجانی رفتاری بر کنش‌های اجرایی و سلامت روان مادران کودکان مبتلا به نقص توجه - بیش‌فعالی

صفحه 133-142
زهرا رعنایی؛ علی غنایی چمن‌آباد؛ سیدعلی کیمیایی؛ احمد منصوری

13.

بررسی نقش ابعاد شخصیتی مبتنی بر سیستم‌های مغزی/ رفتاری در اختلال‌های درون‌سازی و برون‌سازی نوجوانان

صفحه 143-153
سهراب امیری؛ اسماعیل سلیمانی؛ زهرا رفیعی

14.

گرایش به تفکر انتقادی، عزت نفس، ابراز وجود، اضطراب اجتماعی و نگرانی در دانشجویان: ارائه یک مدل علیّ

صفحه 155-166
امید سلیمانی‌فر؛ فرزانه شعبانی؛ زهرا رضایی؛ نجمه نیکوبخت

15.

بررسی سهم نسبی سازه‌های فراتشخیصی در پیش‌بینی اختلال وسواسی - اجباری در یک جمعیت بالینی: عدم تحمل بلاتکلیفی، همجوشی شناختی، عدم تحمل آشقتگی

صفحه 167-177
مهدی اکبری

16.

بررسی رابطه‌ی شادی و بهزیستی روان‌شناختی با نگرش به زمان در دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان

صفحه 179-188
خسرو رشید؛ گلاویژ علیزاده؛ آزاده مرادی

17.

ویژگی های روانسنجی نسخه فارسی مقیاس روابط موضوعی بل

صفحه 193-204
فاطمه مسگریان؛ پرویز آزادفلاح؛ حجت‌اله فراهانی؛ نیما قربانی

18.

بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس حساسیت و گرایش به تجربه چندش در نمونه ایرانی

صفحه 205-214
زهرا زنجانی؛ حمید یعقوبی؛ لادن فتی؛ محمدرضا شعیری؛ محمد غلامی فشارکی

19.

بررسی ویژگی‌های روانسنجی و ساختار عامل تأییدی پرسشنامه خودکارآمدی مقابله‌ای

صفحه 215-226
سیده فاطمه بهرامیان؛ ذکراله مروتی؛ مجید یوسفی افراشته؛ محسن امیری

20.

راهنمای به کارگیری راهبردهای تنظیم هیجانی در موقعیت های آزمایشی

صفحه 229-237
زهرا صالح‌زاده عین آباد؛ محمدرضا شعیری