سامانه مدیریت نشریات علمی دانشگاه شاهد


1.

شناسایی وجوه و ابعاد مغفول برنامه درسی هنر دوره ابتدایی

صفحه 1-18
مرجان کیان؛ محمود مهرمحمدی

2.

مقایسه‌ی دانش‌آموزان دبیرستانی پسر با سبک‌های یادگیری متفاوت از لحاظ خلاقیت و راهبردهای یادگیری خودگردان

صفحه 19-34
ناصر بهروزی؛ محمد پروینیان نسب؛ منیجه شهنی ییلاق

3.

بررسی چالشهای آموزش عالی بینالمللی در دانشگاه شهید بهشتی

صفحه 35-48
کورش فتحی واجارگاه؛ محبوبه عارفی؛ حامد زمانی منش

4.

تدریسِ دانشگاهی: کدام روش؟ کدام الگو؟

صفحه 49-78
نعمت‌الله موسی‌پور

5.

بررسی دیدگاه صاحب‌نظران و معلمان درخصوص برنامه‌ درسی آموزش علوم ایران به‌منظور پیشنهاد الگوی مناسب برنامه درسی آموزش علوم

صفحه 79-100
رضا جعفری هرندی؛ سید ابراهیم میرشاه جعفری؛ محمدجواد لیاقتدار

6.

بررسی جو «یادگیری‌محور» مدرسه و ارتباط آن با اثربخشی مدرسه

صفحه 101-118
حمدالله حبیبی؛ محمد حسن پرداختچی؛ محمود ابوالقاسمی؛ محمد قهرمانی

7.

‌دانش معلمان درباره پژوهش و نیاز آنان به آموزش پژوهش

صفحه 119-132
رضا ساکی

8.

توان آزمون بندر- گشتالت در پیش‌بینی مشکلات دیکته‌نویسی کودکان پیش‌دبستانی

صفحه 133-146
فتانه باقری؛ نعمت‌الله موسی‌پور

9.

تهیه و اعتباریابی پرسش‌نامه ارزیابی عملکرد مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه: کاربرد روش آمیخته در عمل

صفحه 147-162
محمدرضا آهنچیان؛ امین بابادی

10.

بررسی سطح توانمندی شغلی مربیان پرورشی دوره ابتدایی و راهکارهای توسعه آن

صفحه 163-178
یحیی معروفی؛ محمد رضا یوسف زاده؛ محترم قبادی؛ عبداله افشار

11.

مقایسه پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پایه‌ دوم ابتدایی کلاس‌های چندپایه با دانش‌آموزان مدارس عادی در مهارت‌های زبان فارسی

صفحه 179-194
نعمت‌اله عزیزی؛ خلیل حسین‌پناهی

12.

شناسایی موانع اجرای برنامه معلم پژوهنده از دید معلمان پژوهنده و کارشناسان: مورد مطالعه استان همدان

صفحه 195-216
مهدی نامداری پژمان؛ سیروس قنبری؛ حشمت الله محمودی

13.

مدیریت کیفیت در مدارس شاهد و ایثارگر: بررسی عوامل بازدارنده و پیش‌برنده کیفیت خدمات آموزشی و معرفی مدل مطلوب

صفحه 217-230
محمد رضا آهنچیان

14.

دیدگاه دبیران دوره متوسطه درخصوص بی‌انضباطی کلاسی دانش‌آموزان و راهکارهای بهبود مدیریت کلاس

صفحه 231-242
ولی مهدی نژاد

15.

ارزیابی تطبیقی کتب درسی زبان انگلیسی دوره‌ دبیرستان با آموزشگاه‌های آزاد از دید معلمان

صفحه 243-256
کامران شیروانی

16.

بررسی رابطه‌ تفکر انتقادی با تولید علم در میان اعضای هیئت علمی دانشگاه شاهد

صفحه 257-288
اکبر رهنما؛ محمدحسن میرزامحمدی؛ فرامرز بیجنوند

17.

مقایسه ویژگی‌های شخصیتی مرتبط با کارآفرینی در دانش‌آموزان دبیرستان‌های دولتی و غیرانتفاعی شهرستان گرمسار

صفحه 289-302
علی اکبر امین بیدختی؛ طاهره قاسمی

18.

تأثیر آموزش‌وپرورش پیش‌دبستانی بر پیشرفت تحصیلی و سازگاری اجتماعی دانش‌آموزان دوزبانه اول ابتدایی

صفحه 303-312
علیرضا عصاره؛ غلامعلی احمدی؛ حیدرعلی عباس‌پور

19.

رابطه اضطراب یادگیری زبان عربی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه‌های شهر تهران برحسب جنسیت و رشته تحصیلی

صفحه 313-324
طاهره اختری

20.

رابطه خودتنظیمی با انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه شهر تهران

صفحه 325-338
پریسا یاسمی نژاد؛ مرضیه طاهری؛ محسن گل محمدیان؛ حسن احدی

21.

تأثیر آموزش هوش عملی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر پایه سوم راهنمایی

صفحه 339-350
صدیقه بهرامی؛ سیدحمید آتش‏پور؛ سیدحمید آتش‏پور؛ علیرضا یوسفی؛ سیدحمید آتش‏پور

22.

تأثیر روش تدریس مشارکتی با تأکید بر جرئت‌آموزی (بیانی) بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در درس دین و زندگی

صفحه 351-360
علی اکبر شیخی فینی؛ اقبال زارعی؛ سمیه سعادت زاده

23.

بررسی موانع خانوادگی مشارکت اولیای دانش‌آموزان در امور مدارس متوسطه شهر اصفهان

صفحه 361-378
مهدی سبحانی نژاد؛ علیرضا یوزباشی

24.

اثربخشی آموزش مهارت‌های ارتباطی به شیوه گروهی بر میزان خودمتمایز‌سازی پسران نوجوان دبیرستانی

صفحه 379-388
حسن زارعی‌محمودآبادی؛ مجتبی سلطانی‌علی‌آباد؛ ساره امیرجان