تأثیر روش تدریس مشارکتی با تأکید بر جرئتآموزی (بیانی) بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان در درس دین و زندگی | ||
| پژوهشهای آموزش و یادگیری | ||
| مقاله 22، دوره 10، شماره 2 - شماره پیاپی 18، اسفند 1392، صفحه 351-360 اصل مقاله (200.62 K) | ||
| نویسندگان | ||
| علی اکبر شیخی فینی* ؛ اقبال زارعی؛ سمیه سعادت زاده | ||
| دانشگاه هرمزگان | ||
| چکیده | ||
| پژوهش حاضر، تأثیر روش تدریس مشارکتی با تأکید بر الگوی جرئتآموزی در بیان را بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایه اول دوره متوسطه در درس دین و زندگی، بررسیکردهاست. روش تدریس مشارکتی با تأکید بر الگوی جرئتآموزی در بیان، برای گروه آزمایشی و روش تدریس سخنرانی یا سنتی برای گروه کنترل بهکارگرفتهشد. روش تحقیق، تجربی بود و از طرح چهار گروهی سولومون با پیشآزمون و پسآزمون، استفادهشد. نمونه مورد مطالعه 124 نفر از دانشآموزان سال اول دبیرستان شهر بندرعباس بودند. ابزار مورد استفاده در پژوهش، پرسشنامه جرئتآموزی گمبریل و ریچی، بودهاست. برای سنجش میزان پیشرفت تحصیلی از نمرات دانشآموزان استفادهشدهاست. دو روش تدریس مشارکتی و سنتی بهمدت ده هفته اجراشدند. نتایج نشاندادند که روش تدریس مشارکتی با تأکید بر الگوی جرئتآموزی در بیان، بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان تأثیر مثبت داشتهاست. | ||
| کلیدواژهها | ||
| پیشرفت تحصیلی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 399 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 701 |
||
