- Zhu, H., L. Wei, and P. Niu, The novel coronavirus outbreak in Wuhan, China. Global Health Research and Policy, 2020. 5(1).
- Kong, X., et al., Effect of Psychological–Behavioral Intervention on the Depression and Anxiety of COVID-19 Patients. Frontiers in Psychiatry, 2020. 11(1241).
- شهیاد، شیما؛ و محمدی، محمدتقی. آثار روانشناختی گسترش بیماری کووید-19 بر وضیعت سلامت روان افراد جامعه: مطالعه مروری. مجله طب نظامی، 1399؛ 22 (2): 184-192.
- Mazza, M.G., et al., Anxiety and depression in COVID-19 survivors: Role of inflammatory and clinical predictors. Brain Behav Immun, 2020. 89: p. 594-600.
- آسایش، محمدحسن؛ و خدایاریفرد، محمد. راهبردهای روانشناختی و فنون مقابله با استرس و اضطراب در مواجهه با کروناویروس (کووید-19). نشریه رویش روانشناسی. 1399؛ 9 (8):1-18.
- Ritchie, T., et al., Self-concept Clarity Mediates the Relation between Stress and Subjective Well-being. Self and Identity, 2011. 10: p. 493-508.
- علیپور، محمود؛ فراهانی، محمدنقی؛ و سعادتطلب، آیت. بازبینی رویههای استخدامی و آموزشی با توجه به رابطه بین هویت سازمانی و وضوح خود-پنداره کارکنان (مورد مطالعه: مجتمع مس سرچشمه رفسنجان). فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی. 1401؛ 14 (3): 161-186.
- Epstein, S., The self-concept revisited: Or a theory of a theory. American Psychologist, 1973. 28: p. 404-416.
- Ferreira, I.M.F., et al., From Self-Knowledge to Self-Concept: Review on Constructs and Instruments for Children and Adolescents. Psicologia em Estudo, 2022. 27.
- Merdin-Uygur, E., et al., How does self-concept clarity influence happiness in social settings? The role of strangers versus friends. Self and Identity, 2019. 18(4): p. 443-467.
- نیکدل، فریبرز؛ کدیور، پروین؛ فرزاد، ولیالله؛ عربزاده، مهدی؛ و کاووسیان، جواد. رابطه خودپنداره تحصیلی، هیجانهای تحصیلی مثبت و منفی با یادگیری خودگردان. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 1391؛ 6 (1): 103.
- Ghorbani, N., C.J. Cunningham, and P.J. Watson, Comparative analysis of integrative self-knowledge, mindfulness, and private self-consciousness in predicting responses to stress in Iran. Int J Psychol, 2010. 45(2): p. 147-54.
- صالح میرحسنی، وحیده؛ قربانی، نیما؛ علیپور، احمد؛ و فرزاد، ولیالله. نقش واسطهای فرایندهای خودشناسی و خودمهارگری در رابطه استرس ادراکشده و عینی با اضطراب، افسردگی، و علائم جسمانی آتشنشانها. فصلنامه پژوهش در سلامت روانشناختی، 1395؛ 10(3): 1-15.
14.Wang, Q., Culture and the Development of Self-Knowledge. Current Directions in Psychological Science - CURR DIRECTIONS PSYCHOL SCI, 2006. 15: p. 182-187.
- روبنزاده، شرمین؛ رسولزاده طباطبایی، سید کاظم؛ قربانی، نیما؛ و عابدین علیرضا. اثربخشی بسته روانپویشی شکلگیری هویت موفق نوجوان ایران بر فرایند خودشناسی انسجامی و مؤلفههای روابط موضوعی در نوجوانان ایرانی. روانشناسی بالینی و شخصیت. 1398؛ 17 (2): 1-10.
- بشارت، محمدعلی؛ بزازیان، سعیده؛ قربانی، نیما؛ و اصغری، مهساسادات. پیشبینی خودشناسی انسجامی فرزندان بر اساس ویژگیهای فرزندپروری والدین. 1393؛ 10 (1): 65-78.
- Ghorbani, N. and P. Watson, Two facets of self-knowledge, the five-factor model, and promotions among Iranian managers. Social Behavior and Personality: an international journal, 2004. 32: p. 769-776.
- طاهباز حسینزاده، سحر؛ قربانی، نیما؛ و نبوی، سید مسعود. مقایسه گرایش شخصیتی خودتخریبی و خودشناسی انسجامی در بیماران مبتلا به مالتیپل اسکلروز و افراد سالم. نشریه روانشناسی معاصر، 1391؛ 6 (2): 35.
- Ritchie, T.D., C. Sedikides, and J.J. Skowronski, Emotions experienced at event recall and the self: Implications for the regulation of self-esteem, self-continuity and meaningfulness. Memory, 2016. 24(5): p. 577-91.
- کیانراد، نیلوفر؛ نشاطدوست، حمیدطاهر؛ و سرافراز، مهدیرضا. نقش فرایندهای خودنظمدهی در ارتباط بین استرس ادراکشده و اثرات مخرب استرس؛ در مادرانِ کودکان مبتلا به سرطان. پژوهش در سلامت روانشناختی، 1398؛ 13 (3): 15-30.
- Behjati, Z., et al., Integrative self-knowledge and mental health. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 2011. 30: p. 705-708.
- Sarafraz, M.R., S. Hemmati, and H. Asadi-Lari, The Relationship between Perfectionism and Obsessive Compulsive Disorder (OCD): Self-Regulation Processes as Moderator. International Journal of School Health, 2020. 7(2): p. 30-36.
- محمودی، شیوا. نقش تعدیلگر تنظیم هیجان در رابطه کارکرد خانواده و نشانههای اختلالات خوردن. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شهید بهشتی. 1398.
- رهبر کرباسدهی، ابراهیم؛ ابوالقاسمی، عباس؛ حسینخانزاده، عباسعلی؛ و رهبر کرباسدهی فاطمه. اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تنظیم شناختی هیجان و اضطراب وجودی بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس. روانشناسی بالینی و شخصیت. 1399؛ 18 (2):1-9.
- Gross, J.J., Emotion regulation: conceptual and empirical foundations. 2014.
- Aldao, A., The future of emotion regulation research: Capturing context. Perspectives on Psychological Science, 2013. 8(2): p. 155-172.
- عربی، الهام؛ و باقری، معصومه. نقش میانجیگری راهبردهای تنظیم هیجان بین شدت درد و کیفیت زندگی در بیماران مبتلا به اختلال درد مزمن. فصلنامه روانشناسی سلامت، 1396؛ 6 (22): 72-87.
- Parise, M., et al., Self-concept clarity and psychological adjustment in adolescence: The mediating role of emotion regulation. Personality and Individual Differences, 2019. 138: p. 363-365.
- Troy, A.S., et al., Seeing the silver lining: cognitive reappraisal ability moderates the relationship between stress and depressive symptoms. Emotion, 2010. 10(6): p. 783.
- بهرامی، بتول؛ بهرامی، عبدالله؛ مشهدی، علی؛ و کارشکی، حسین. نقش راهکارهای کنترل شناختی هیجان در کیفیت زندگی بیماران سرطانی. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد. 1394؛ 58 (2): 96-105.
- نیکدانش، میثم؛ دوازدهامامی، محمدحسن؛ قیداری، محمداسماعیل؛ بختیاری، مریم؛ و محمدی، ابوالفضل. تنظیم هیجانی، ذهنآگاهی و اضطراب وجودی در افراد مبتلا به بیماریهای کرونری قلب: یک مطالعه تطبیقی. مجله مطالعات علوم پزشکی، 1396؛ 28 (6): 384-393.
- رامش، سمیه؛ ساکنی زهرا؛ و قاضیان، مونا. رابطه رفتارهای خودمراقبتی با شدت بیماری دیابت نوع دو: نقش تعدیلکننده راهبردهای تنظیم شناختی هیجان. نشریه دانشگاه علوم پزشکی البرز. 1399؛ 9(3):277-86.
- Neff, K.D. and D.J. Faso, Self-compassion and well-being in parents of children with autism. Mindfulness, 2015. 6(4): p. 938-947.
- فروغی، علیاکبر؛ خانجانی، سجاد؛ رفیعی، سحر؛ و طاهری، امیرعباس. شفقت به خود: مفهومبندی، تحقیقات و مداخلات (مروری کوتاه). مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت. 1398؛ 6 (6): 77- 87.
- Krol, S.A. and J.A. Bartz, The self and empathy: Lacking a clear and stable sense of self undermines empathy and helping behavior. Emotion, 2021.
- Sirois, F.M., D.S. Molnar, and J.K. Hirsch, Self-compassion, stress, and coping in the context of chronic illness. Self and Identity, 2015. 14(3): p. 334-347.
- Sirois, F.M. and J.K. Hirsch, Self-compassion and adherence in five medical samples: The role of stress. Mindfulness, 2019. 10(1): p. 46.
- رستمی، مهدی؛ قزلسفلو، مهدی؛ محمدلو، هادی؛ و قربانیان، الهام. پیشبینی سلامت روان بر مبنای شفقت خود، هویت و خودشناسی دانشجویان. فصلنامه تعالی مشاوره و رواندرمانی. 1394؛ 4 (15):30-44.
- Campbell, J.D., et al., Self-concept clarity: Measurement, personality correlates, and cultural boundaries. Journal of personality and social psychology, 1996. 70(1): p. 141.
- رضیان، شیما؛ فتحی آشتیانی، علی؛ حسنآبادی، حمیدرضا؛ و اشرفی، عماد. بررسی ویژگیهای روانسنجی نسخه فارسی مقیاس وضوح تصور از خود. فصلنامه پژوهش در سلامت روانشناختی، 1398؛ 13 (3): 78-90.
- Ghorbani, N., P. Watson, and M.B. Hargis, Integrative Self-Knowledge Scale: Correlations and incremental validity of a cross-cultural measure developed in Iran and the United States. The Journal of Psychology, 2008. 142(4): p. 395-412.
- Gross, J.J. and O.P. John, Individual differences in two emotion regulation processes: implications for affect, relationships, and well-being. Journal of personality and social psychology, 2003. 85(2): p. 348.
- تاشک، آناهیتا. بررسی مدل خودتنظیمگری سازگاری با درد در بیماران سرطانی: نقش برونگرایی، نوروزگرایی، راهبردهای تنظیم هیجان و مقابله. رساله دکترای تخصصی روانشناسی. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران. 1390.
- Raes, F., et al., Construction and factorial validation of a short form of the self‐compassion scale. Clinical psychology & psychotherapy, 2011. 18(3): p. 250-255.
- شهبازی، مسعود؛ رجبی، غلامرضا؛ مقامی، ابراهیم؛ و جلوداری، آرش. ساختار عامل تأییدی نسخه فارسی مقیاس درجهبندی تجدیدنظر شده شفقت-خود در گروهی از زندانیان. فصلنامه روشها و مدلهای روانشناختی، 1394؛ 6 (19): 31-46.
- Showers, C. and V. Zeigler-Hill, Pathways among self-knowledge and self-esteem: Are they direct or indirect. Self-esteem issues and answers: A sourcebook of current perspectives, 2006: p. 216-223.
|