- اثباتی، حسین؛ رادفر، رضا؛ طباطبائیان، سیدحبیب الله؛ طلوعی اشلقی، عباس. (1400). تأثیر عوامل ساختاری بر توسعه محصول جدید در سطح صنعت فضایی کشور. فصلنامه علمی بهبود مدیریت. 15(2): 31-66.
- احمدوند، نرگس؛ فطرس، محمدحسن. (۱۳۹۷). تأثیر واردات و صادرات صنایعی با فناوری پایین بر روی رشد اقتصادی ایران. فصلنامه علمی-پژوهشی مطالعات اقتصادی کاربردی ایران، ۷(۲۷): ۲۱۵-۱۹۵.
- اصفهانی، کریم؛ مجیدی، عبدالله؛ حقیقی، محمد. (1400). تاثیر یک کمپین رسانه های اجتماعی در موفقیت معرفی یک محصول جدید. فصلنامه پژوهش های علوم مدیریت. 3(8): 109-121.
- حمیدی، فاطمه؛ عابدی، صادق؛ ثنایی، محمدرضا. (۱۴۰۱). شناسایی عوامل موثر در سطح توانمندیهای فناوری تجهیزات پزشکی با استفاده از تکنیک دلفی فازی. فصلنامه مدیریت راهبردی در سیستمهای صنعتی، ۱۷(۶۰): ۲-۱۷.
- داداشی جوکندان، علیرضا؛ حسینی، میرزاحسن؛ غفاری، رحمان؛ دوستار، محمد. (۱۴۰۱). طراحی مدل ساختاری تفسیری عوامل موثر بر توسعه صادرات محصولات لبنی. مجله بین المللی مدیریت و توسعه کشاورزی، ۱۳(۱): ۱-۱۹.
- رستگاری، مرتضی. (۱۳۹۸). بررسی همپای در شرکتهای تجهیزات پزشکی (مورد مطالعه ۳ شرکت تجهیزات پزشکی در ایران). پایان نامه کارشناسی ارشد، پدیدآور: استاد راهنما: هادی نیلوفروشان، دانشگاه شهید بهشتی. تهران.
- روشن قیاس، ابراهیم؛ سپهوند، رضا؛ غلامی چنارستان علیا، عبدالخالق؛ پیرزاد، علی. (۱۴۰۰). طراحی مدلی جهت بررسی رابطه بین قابلیتهای سازمانی، مزیت رقابتی و عملکرد محصول جدید (مطالعه موردی: شرکت های فعال در صنعت مواد غذایی شهر مشهد)، ۱۵(۱): ۲۴۳-۲۶۳.
- زارعی، عظیم؛ موتمنی، علیرضا؛ فیض، داوود؛ کردنائیج، اسدالله؛ فارسی زاده، حسین. (۱۳۹۵). نقش رفتار کارآفرینی گرایی صادراتی در ارتقای عملکرد صادراتی بنگاهها با تبیین نقش میانجی کسب مزیت رقابتی، پژوهشهای مدیریت عمومی، ۶(۳۴): ۱۷۱-۱۹۳.
- سازمان بهداشت، دارو، پزشکی کشور. (۱۴۰۱). دسترسی: http://imed.ir
- سبزواری، ملیحه؛ سجادی، سیدمجتبی. (1400). مدل سازی ریسک ها در پیکره بندی مجدد زنجیره تامین سبز برای توسعه محصول جدید (مطالعه موردی: محصولات مصرفی پرگردش). فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی. 98(1): 155-183.
- طجرلو، علیرضا؛ انصاری، منوچهر؛ دیوانداری، علی؛ کیمیاسی، مسعود. (1400). طراحی چارچوب توسعه محصول جدید با رویکرد بانکداری دیجیتال (نمونه پژوهی: بانک ملت). مدیریت صنعتی، 13(4): 559-579.
- فتحی، عاطفه؛ عزیزی، شهریار؛ قره چه، منیژه. (1401). فراترکیب علامت دهی از رطیق استراتژی معرفی محصول جدید. پژوهش های مدیریت در ایران. 26(1): 56-86.
- قلیمطلق، مجید؛ قاسمی، حاکم؛ محمدحسینی، قاسم؛ مسائلی، رضا؛ فضلی، صفر. (۱۴۰۰). شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر سیاست گذاری تولید تجهیزات پزشکی ایران، فصلنامه سیاست گذاری عمومی، ۷(۱): ۹-۲۹.
- کریمی فرد، محید؛ هاشم زاده خوراسگانی، غلامرضا؛ سبحانی، عبدالرضا. (1400). بررسی تاثیر قابلیت تشریک مساعی بر عملکرد طراحی و توسعه محصول مشترک جدید در صنایع هوافضا. 15(2): 1-39.
- کرمپور، عبدالحسن؛ شریفی، کیومرث؛ صفابخش، شهلا. (۱۳۹۱). ارائه مدلی برای ارزیابی تأثیر اجزای رویکرد مبتنی بر منابع بر عملکرد صادراتی براساس استراتژی رهبری هزینه در صنعت کانی غیرفلزی. مجله مدیریت بازرگانی، ۴(۱۲): ۱۱۳-۱۲۸.
- وکیل یزدی، ابراهیم؛ ثانوی فرد، رسول؛ عیوضی حشمت، علی اصغر. (۱۴۰۱). شناسایی عوامل موثر بر انتخاب مقصدهای صادراتی محصولات دارویی ایران با رویکرد آمیخته، مدیریت کسب و کار، ۱۴(۵۶): ۱۴۰-۱۶۱.
- Ahmadvand, N; Fitras, M. (2018). The effect of import and export of low-tech industries on Iran's economic growth. Scientific-Research Quarterly of Applied Economic Studies of Iran, 7(27): 195-215. [In Persian].
- Bao, Y., Su, Z., & Noble, C. H. (2021). Determinants of new product development speed in China: A strategy tripod perspective. Technovation, 106, 102291.
- Bassani, C., Lazzarotti, V., Manzini, R., Pellegrini, L., & Santomauro, S. (2010). Measuring performance in R&NPD: the case of Whitehead Alenia Sistemi Subacquei–a Finmeccanica company. European Journal of Innovation Management.
- Bakshi, N., Kim, S. H., & Savva, N. (2015). Signaling new product reliability with after-sales service contracts. Management Science, 61(8), 1812-1829.
- Booz, A. & Hamilton (1991). New Product Management for the 1980s. Booz Allen & Hamilton Inc, New York (NY).
- Calantone, R. J., Di Benedetto, A., & Rubera, G. (2018). Launch activities and timing in new product development. Journal of Global Scholars of Marketing Science, 28(1), 33-41.
- Cavallucci, D., & Lutz, P. (2000, June). Intuitive design method (IDM), a new approach on design methods integration. In Proceeding of ICAD2000: First International Conference on Axiomatic Design, Cambridge, MA-June (pp. 21-23).
- Dadashi Jokandan, A., Hoseini, M., Ghaffari, R., & Doostar, M. (2021). Designing an Interpretive Structural Model (ISM) Factors Affecting Export Development of Dairy Products. International Journal of Agricultural Management and Development. [In Persian].
- Durmusoglu, S. S., & Kawakami, T. (2021). Information technology tool use frequency in new product development: The effect of stage-specific use frequency on performance. Industrial Marketing Management, 93, 250-258.
- Esfahani, K; Majidi, A; Haghigi, M. (2020). The impact of a social media campaign on the success of a new product introduction. Management Science Research Quarterly. 3(8): 109-121. [In Persian].
- Esbati, H., Radfar, R., Tabatabaeian, H., & Tolouee Ashlaghi, A. (2021). The effect of structural factors on the NPD at the enterprise level of the country's space. Innovation Management Journal, 10(2), 31-66. [In Persian].
- Fathi, A; Azizi, S; Qara che, M. (2022). Overcombination of branding through new product introduction strategy. Management research in Iran. 26(1): 56-86. [In Persian].
- Ferreira, J., Coelho, A., & Moutinho, L. (2020). Strategic alliances, exploration and exploitation and their impact on innovation and new product development: the effect of knowledge sharing. Management Decision.
- Gholi Motlagh, M., Ghasemi, H., Hosseini, B. M., Masaeli, R., & Fazli, S. (2021). Identifying and Ranking the Factors Affecting Medical Device Manufacturing Policy-making in Iran. Public Policy, 7(1), 9-29. [In Persian].
- Hatipoglu, Z. (1993). Fundamental Marketing. Beta edition, Istanbul, Turkey.
- Hamidi, F; Abedi, S; Sanai, M. (2022). Identifying effective factors in the level of medical equipment technology capabilities using the fuzzy Delphi technique. Quarterly Journal of Strategic Management in Industrial Systems, 17(60), 17-2. [In Persian].
- Hsu, Y. (2018). LAUNCH STRATEGY AND NEW PRODUCT INNOVATION: AN EMPIRICAL EXAMINATION IN TAIWAN. International Journal of Organizational Innovation, 11(1).
- Helmi, R. L. (2019). Innovation of New Product Development Process: A Case Study of Healthy Drink-Based Product Line in Indonesia’s Company. Innovation, 11(24).
- Karampour, A; Sharifi, K; Safabakhsh, S. (2011). Presenting a model to evaluate the impact of resource-based approach components on export performance based on cost leadership strategy in non-metallic mineral industry. Journal of Business Management, 4(12): 113-128. [In Persian].
- Karimifard, M., Hashemzadeh Khorasgani, G. R., & Sobhani, A. (2021). Investigating the Effect of Collaborative Capability on the Performance of New Joint Product Design and Development in the Aerospace Industry. Journal of Management Improvement, 15(2), 1-29. [In Persian].
- Ko, Y. T. (2017). Modeling a hybrid-compact design matrix for new product innovation. Computers & Industrial Engineering, 107, 345-359.
- Levy, H. V. (2019). The Innovation-Driven Health Economy and Society Welfare Paradigm. Anna Ujwary-Gil, Natalia R. Potoczek (2019),(Eds.), Organizations in the Face of Growing Competition in the Market, 295-310.
- Mandolfo, M., Chen, S., & Noci, G. (2020). Co-creation in new product development: Which drivers of consumer participation?. International Journal of Engineering Business Management, 12, 1847979020913764.
- Marion, T. J., & Fixson, S. (2021). The innovation navigator: Transforming your organization in the era of digital design and collaborative culture. University of Toronto Press.
- Ma, Q., Wu, W., & Liu, Y. (2021). The Fit between Technology Management and Technological Capability and Its Impact on New Product Development Performance. Sustainability, 13(19), 10956.
- Nafei, A., Javadpour, A., Nasseri, H., & Yuan, W. (2021). Optimized score function and its application in group multiattribute decision making based on fuzzy neutrosophic sets. International Journal of Intelligent Systems, 36(12), 7522-7543.
- Nezhadkian, M., Azimi, S. M., Ferro, A., & Nafei, A. H. (2022). A Model for New Product Development in Business Companies Based on Grounded Theory Approach and Fuzzy Method. Journal of Computational and Cognitive Engineering.
- Niksirat, M., & Nasseri, S. H. (2021). Knapsack Problem in Fuzzy Nature: Different Models Based on Credibility Ranking Method. Yugoslav Journal of Operations Research.
- Parker, H., & Brey, Z. (2015). Collaboration costs and new product development performance. Journal of Business Research, 68(7), 1653-1656.
- Pamucar, D., Ecer, F., & Deveci, M. (2021). Assessment of alternative fuel vehicles for sustainable road transportation of United States using integrated fuzzy FUCOM and neutrosophic fuzzy MARCOS methodology. Science of The Total Environment, 788, 147763.
- Prange, C., Eng, T. Y., & Li, J. (2015). Collaborative new product alliances: A review of the literature and research perspectives. Strategic Change, 24(4), 351-371.
- Rastgary, M. (2018). Peer review in medical equipment companies (case study of 3 medical equipment companies in Iran). Master's thesis, Author: Supervisor: Hadi Niloforoshan, Shahid Beheshti University. Tehran. [In Persian].
- Roushan Ghias, E., Sepahvand, R., Chenarestan Oulia, A., & Pirzad, A. (2021). Designing A Model to Investigate the Relationship among Organizational Capabilities, Competitive Advantage and New Product Performance: The Case of Food Corporations in Mashhad. The Journal of Productivity Management, 15(1 (56) Spring), 243-263. [In Persian].
- Ruan, G., Wu, N., & Peng, K. (2021, February). Impact of Cross-Organization Improvisation on New Product Development From Viewpoint of Network Embedding. In 5th Asia-Pacific Conference on Economic Research and Management Innovation (ERMI 2021) (pp. 110-113). Atlantis Press.
- Rubasundram, G. A. (2015). Perceived “tone from the top” during a fraud risk assessment. Procedia Economics and Finance, 28, 102-106.
- Sandu, S., & Ciocanel, B. (2014). Impact of R&D and Innovation on High-tech Export. Procedia Economics and Finance, 15, 80-90.
- Salam, M. A. (2017). The mediating role of supply chain collaboration on the relationship between technology, trust and operational performance: An empirical investigation. Benchmarking: An International Journal.
- Sabzevari, M; Sajjadi, S. (2021). Modeling risks in green supply chain reconfiguration for new product development (case study: high turnover consumer products). Quarterly Journal of Business Research. 98(1), 155-183. [In Persian].
- Singh, H., Garg, R. K., & Sachdeva, A. (2018). Framework to precede collaboration in supply chain. Benchmarking: An International Journal.
- Tajarloo, A., Ansari, M., Divandari, A., & Keimasi, M. (2022). Designing a Framework of New Product Development for Digital Banking: A Case study of Bank Mellat. Industrial Management Journal, 13(4), 559-579. [In Persian].
- Tavana, M., Di Caprio, D., & Santos-Arteaga, F. J. (2018). Strategic signaling and new technologically superior product introduction: a game-theoretic model with simulation. Technological and Economic Development of Economy, 24(4), 1466-1498.
- Trott, P. (2021). Innovation management and new product development (7 th ed.). Harlow,England: Pearson (E-book)
- Van Doorn, J., Risselada, H., & Verhoef, P. C. (2021). Does sustainability sell? The impact of sustainability claims on the success of national brands’ new product introductions. Journal of Business Research, 137, 182-193.
- Yazdi, I; Sanavifared, R; Ayouzi Heshmat, A. (2021). Identifying factors affecting the selection of export destinations for Iranian pharmaceutical products with a mixed approach, Business Management, 14(56): 161-140. [In Persian].
- Yeh, T. M., Pai, F. Y., & Yang, C. C. (2010). Performance improvement in new product development with effective tools and techniques adoption for high-tech industries. Quality & Quantity, 44(1), 131-152.
- Zarei, A., Motameni, A. R., Feiz, D., Kordnaeij, A., & Farsizadeh, H. (2017). The Role of Export Entrepreneurship-oriented Behavior in Firms' Export Performance Promoting by Clarifying Mediator role of Competitive Advantage. Management Researches, 9(34), 169-193. [In Persian].
- Zehir, C., Ertosun, Ö. G., Zehir, S., & Müceldilli, B. (2012). Total quality management practices’ effects on quality performance and innovative performance. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 41, 273-280.
- Zehir, C., Köle, M., & Yıldız, H. (2015). The mediating role of innovation capability on market orientation and export performance: An implementation on SMEs in Turkey. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 207, 700-708.
|