1- Van den Akker J. Curriculum perspectives: An introduction. In Curriculum landscapes and trends. ٢٠٠٤. Springer, Dordrecht. (pp:1-10).
2.سبحانی نژاد م، احمدی پ، امیری م. سازماندهی میان رشته ای برنامه درسی با تاکید بر اثربخش سازی محتوای دروس فصلنامه پژوهش های آموزش و یادگیری دانشگاه شاهد ۱۳۹۴ (۹۷-۱۲۲).
- Nagy P. The three roles of assessment: Gatekeeping, accountability, and instructional diagnosis Canadian Journal of Education/Revue canadienne de l'éducation 2000, 262-279.
- Smeed J, Bourke T, Nickerson J, Corsbie T. Testing times for the implementation of curriculum change: Analysis and extension of a curriculum change model 2015 SAGE Open, 5(2), 2158244015581018.
- tiggins R. Assessment through the student's eyes. Educational leadership 2007, 64(8), 22
- Stiggins R. From formative assessment to assessment for learning: A path to success in standards-based schools. Phi Delta Kappan 2005, 87(4), 324-328.
- Paulo A. Harnessing assessment’s power to improve students’ learning and raise achievements. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research 2014, 8(1).
- Stecher M. Consequences of large-scale, high-stakes testing on school and classroom practice. In L. Hamilton, M.B. Stecher, & S.P. Klien (Eds.), Making sense of test-based accountability in education 2002 Santa Monica, CA, RAND.
- Brown M. The Effects of Reform Mathematics Curriculum on Student Achievement 2001.
10.Mehrens W. National tests and local curriculum: Match or mismatch? Educational Measurement: Issues and Practice 1984, 3(3), 9-15.
- Willis P. Education, cultural production and social reproduction. Journal of sociology of education 1984, 5 (2), 105-115.
- Crocco M, Costigan A. The narrowing of curriculum and pedagogy in the age of accountability urban educators speak out. Urban Education 2007, 42(6), 512-535.
- Polesel J, Rice S, Dulfer N. The impact of high-stakes testing on curriculum and pedagogy: A teacher perspective from Australia. Journal of Education Policy 2014, 29(5), 640-657.
- Wright W. The effects of high stakes testing in an inner-city elementary school: The curriculum, the teachers, and the English language learners. Current Issues in Education 2002, 5.
- Bell P, Lentz F, Graden J. Effects of curriculum-test overlap on standardized test scores: Identifying systematic confounds in educational decision making. School Psychology Review 1992.
- فاتحآبادی ج، شلانی ب، صادقی س. بررسی تاثیر آزمون سراسری دانشگاهها بر دانش آموزان و خانواده های ایرانی . روانشناسی فرهنگی 1396 سال اول . شماره ۲ .
17- Sullivan G. The impact of high stakes testing on curriculum, teaching, and learning 2006 (Doctoral dissertation, Virginia Tech).
- Gere R, Tucker B. How Standardized Tests Shape—and Limit—Student Learning: A Policy Research Brief Produced by the National Council of Teachers of English 2014.
- Abu-Alhija F. Large-scale testing: Benefits and pitfalls. Studies in educational evaluation 2007, 33(1), 50-68.
- قلیپور ر، وثوقی ع. تحلیل سیاستپژوهانه قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی. مطالعات منابع انسانی 1393 سال 3، شماره 11.
- میرزایی ع، روشنی ن. تاثیر آزمون سرنوشت ساز کنکور بر فرآیند تدریس و یادگیری زبان انگلیسی در ایران. فصلنامه مطالعات زبان و ترجمه 1391 شماره دوم .
- erliner D. Rational responses to high stakes testing: The case of curriculum narrowing and the harm that follows. Cambridge Journal of Education 2011, 41(3), 287-302.
- خیجی ع، سعیدی مقدم ا، سندگل موخر ح، سمیعی ه. برنامه درسی پنهان. مجموعه مقالات دومین کنفرانس بینالمللی رویکردهای نوین در علوم انسانی 1395.
- ami, Y, Marsooli, H, Ashouri M. Hidden curriculum effects on university students’ achievement. Procedia-Social and Behavioral Sciences 2014, 114, 798-801.
- ayanfar F. The Effect of Hidden Curriculum on Academic Achievement of High School Students. International Research Journal of Applied and Basic Sciences 2013. Available Online at www.irj abs.com ISSN 2251-838X / Vol, 5 (6): 671-681 Science Explorer Publications.
- ooher-Jennings J. Learning to label: socialisation, gender, and the hidden curriculum of high-stakes testing. British Journal of Sociology of Education 2008, 29(2), 149–160.
- Minarechová, M. Negative impacts of high-stakes testing. Journal of Pedagogy, 2012, 3(1), 82-100.
- Mehrens, W. A. Consequences of assessment: What is the evidence. Large-scale assessment programs for all students: Validity, technical adequacy, and implementation, 2002, 149-177.
- سرمد ز، بازرگان ع؛ حجازی، ز. روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران 1380.
- دلاور، ع. روشهای تحقیق در روانشاسی و علوم تربیتی. تهران، 1385.
- هومن، ح. شناخت روش علمی در علوم رفتاری. تهران، 1392.
- یارمحمدیان ا، سهرابی ن، عریضی سامانی ح. بررسی و مقایسه ی تاثیر کنکور بر وضعیت روانی و شخصیتی راه یافته گان و راه نیافته گان به دانشگاه و خانواده های آنان. مطالعات روانشناختی 1384 دوره1، شماره 2 و 3، 123-140.
- شایسته فر، پ؛ کیانی، غ؛ نوروزی م . بررسی آثار و تبعات کنکور حذف کنکور سراسری در نظام آموزش عمومی زبان انگلیسی کشور: دیدگاه صاحب نظران و معلمان زبان انگلیسی . 1396، فصلنامه مطالعات زبان و ترجمه . شماره سوم
- هاشمی، ا و خدابخشی صادقآبادی، ف. برنامه درسی پنهان و نقش آن در یادگیری دانشاموزان. 1396، مجله پیشرفتهای نوین در علوم رفتاری، دوره2، سال 8، 42-28.
- حامدینسب ص و عسگری علی. بررسی رابطه خوشبینی علمی و انگیزه پیشرفت با توجه به نقش واسطهگری خودکارآمدی تحصیلی. فصلنامه پژوهش های آموزش و یادگیری دانشگاه شاهد ۱۳۹۴ دوره 15؛ شماره: 2 (49-61).
|