- El Hilali, W, & El Mansouar Smart companies: digital transformation as the new engine for reaching sustainability. In The Proceedings of the Third International Conference on Smart City Applications. Springer, Cham. 2018; 132-143.
- Horlacher A, & Hess T. What does a Chief Digital Officer do? Managerial tasks and roles of a new C-level position in the context of digital transformation. In 2016 49th Hawaii International Conference on System Sciences. IEEE. 2016; 5126-5135.
- Dyllick, T., & Muff, K. Clarifying the meaning of sustainable business: Introducing a typology from business-as-usual to true business sustainability. Organization & Environment, 2016; 29(2), 156-174.
- Dyllick, T., & Hockerts, K. Beyond the business case for corporate sustainability. Business strategy and the environment, 2002;11(2), 130-141.
- Agarwal R, Helfat CE. Strategic renewal of organizations. Organization science. 2009 Apr;20(2):281-93.
- Colabi, A. M., & Khajeheian, D. Strategic renewal in corporate entrepreneurship context: A multi-case study. In Competitiveness in Emerging Markets, Springer, Cham. 2018; 315-337.
- Mielcarek, P. The strategic renewal process–the challenge of creating and capturing value. Management Sciences. Nauki o Zarządzaniu, 2018;23(4), 28-34.
- Freudenreich B, Lüdeke-Freund F, Schaltegger S. A stakeholder theory perspective on business models: Value creation for sustainability. Journal of Business Ethics. 2020;166(1):3-18.
- توکلی، سیما؛ خدادادحسینی، سیدحمید، سهرابی، شهلا. تاثیر ویژگیهای هوشتجاری بر رقابتپذیری شرکتها با نقش میانجی کارآفرینی محوری، بازارمحوری و نوآوری در کسبوکار، نشریه علمی راهبردهای بازرگانی ، 1399. 17(15):159-178.
- فلاح، محمدرضا؛ کاظمی، زهره؛ شناسایی پیشرانهای مؤثر بر موفقیت شرکتهای دانشبنیان با تأکید بر نقش هوشمندی کسبوکار ،نشریه علمی راهبردهای بازرگانی،1399. 16(14):72-75.
- نوری، مژگان, شاه حسینی، محمدعلی، شامی زنجانی، مهدی، عابدین، بابک. طراحی چارچوب مفهومی رهبری تحول دیجیتال در سازمانهای ایرانی،مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی، 1398. 12(2):211-242.
- Hess T, Matt C, Benlian A, Wiesböck F. Options for formulating a digital transformation strategy. MIS Quarterly Executive. 2016;1;15(2).
- متاجی نیموری، فاطمه، حاج آخوندی، بابک، تاثیر فناوری دیجیتال بر جذابیت برند شرکتها،فصلنامه رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری، 1400. 65(3):10-19.
- Capitani, G. CIO’s: Drivers or Followers of Digital Transformation? In CIOs and the Digital Transformation, Springer, Cham. 2018; 69-83.
- حسینینسب، سیدمهدی؛ َشامی زنجانی، مهدی، قلی پور، آرین. ارائه چارچوب وظایف مدیر ارشد دیجیتال بهعنوان حکمران تحول دیجیتال در سازمان. فصلنامۀ علمی مطالعات منابع انسانی، 11(1), 1-25.
- Garcia S, Cintra Y, Rita de Cássia SR, Lima FG. Corporate sustainability management: a proposed multi-criteria model to support balanced decision-making. Journal of Cleaner Production. 2016; 10;136: 181-96.
- Hostettler, Y., & Van Maurik, B. Gamification for Sustainability-An experts' perspective on the opportunities and challenges of gamification as a tool to foster sustainability practices within organisations. 2020.
- Kantabutra, S., & Ketprapakorn, N. Toward a theory of corporate sustainability: A theoretical integration and exploration. Journal of Cleaner Production, 2020 ;270, 122292.
- Ashrafi, M., Adams, M., Walker, T. R., & Magnan, G. How corporate social responsibility can be integrated into corporate sustainability: a theoretical review of their relationships. International Journal of Sustainable Development & World Ecology, 2018;25(8), 672-682.
- Hortovanyi, L., Szabo, R. Z., & Fuzes, P. Extension of the strategic renewal journey framework: The changing role of middle management. Technology in Society, 2021; 65, 101540.
- Albert, D., Kreutzer, M., & Lechner, C. Resolving the paradox of interdependency and strategic renewal in activity systems. Academy of Management Review, 2015;40(2), 210-234.
- کلابی امیرمحمد، کریمی راد سیمین. نوسازی استراتژیک کارآفرینانه در دوران پساکرونا؛ شرکت های فعال در صنعت گردشگری. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی). 1399. 15(ویژه نامه):308-285.
- شراعی، فاطمه؛ کلابی، امیرمحمد؛ خدادادحسینی، سیدحمید.تاثیر جایگاه بازاریابیکارآفرینانه بر پایداری شرکتهای دانشبنیان با تاکید بر نوسازی استراتژیک. توسعه کارآفرینی، 1399. 13(3). 421-440.
- Kähkönen AK, Lintukangas K. Key dimensions of value creation ability of supply management. International Journal of Operations & Production Management. 2018; 3(1): 1-23.
- Mehera, A. R. Shared value literature review: implications for future research from stakeholder and social perspective. Mgmt. & Sustainability, 2017; 7, 98.
- خردیار، سینا؛ حقیقت شهرستانی، مهدی، حقیقت شهرستانی، مریم. خلق ارزش بر اساس سطوح فرصت های سرمایه گذاری. پژوهش های حسابداری مالی و حسابرسی (پژوهشنامه حسابداری مالی و حسابرسی), 1398 . 11(42 ), 179-201.
- Matt, C., Hess, T., & Benlian, A. Digital transformation strategies. Business & information systems engineering, 2015; 57(5), 339-343.
- Warner, K. S., & Wäger, M. Building dynamic capabilities for digital transformation: An ongoing process of strategic renewal. Long Range Planning, 2019; 52(3), 326-349.
- Phetphongphan, W., Ussahawanitchakit, P., & Pratoom, K. Strategic Renewal Capability and Firm Sustainability: An Empirical Investigation of Software Businesses in Thailand. Journal of Accountancy and Management, 2018; 10(3), 51-68.
- Boratynska, K. Impact of digital transformation on value creation in Fintech Services: An innovative approach. Journal of Promotion Management, 2019;25(5), 631-639.
- Matarazzo, M., Penco, L., Profumo, G., & Quaglia, R. Digital transformation and customer value creation in Made in Italy SMEs: A dynamic capabilities perspective. Journal of Business Research, 2020; 123, 642-656.
- Lampikoski, T., Westerlund, M., Rajala, R., & Möller, K. Green innovation games: Value-creation strategies for corporate sustainability. California Management Review, 2014; 57(1), 88-116.
- Dyduch W. Value creation and capture in entrepreneurial organizations. Problemy Zarządzania. 2016;14(3 (62)):11-23.
- Westerman, G., Bonnet, D., & McAfee, A. Leading digital: Turning technology into business transformation. Harvard Business Press.
- Khomba, J. K., & Vermaak, F. N. Towards corporate sustainability: Equitable wealth allocation to all participating stakeholders, African Journal of Business Management, 2013;6(9):3470-3481.
- Klammer, A., Gueldenberg, S., Kraus, S., & O’Dwyer, M. To change or not to change–antecedents and outcomes of strategic renewal in SMEs. International Entrepreneurship and Management Journal, 2017;13(3), 739-756.
- Larsson, L., Stahre, J., Warrol, C., & Rönnbäck, A. Ö. An assessment model for production innovation: The Program Production2030. Procedia Manufacturing, 2018; 25, 134-141.
- Fornell C, Larcker DF. Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error. Journal of marketing research. 1981 Feb;18(1):39-50.
|