- James W. The principles of psychology. London: Macmillan; 1890.
- Bandura A. Self-efficacy: Toward unifying theory of behavioural change. Psychological Review 1997; 84: 191-215.
- Moor L. The rise of brands. Oxford: Berg; 2007.
- Britzman D P. The terrible problem of knowing thyself: Toward a poststructural account of teacher Journal of Curriculum Theorizing 1992; 9(3): 23-46.
- Zarrinabadi N, Mahmoudi-Gahrouei V. English in contemporary Iran. Asian Englishes 2018; 20(1): 81-94.
- Riahipour P, Tavakoli M, Eslami Rasekh A. Curriculum Reform and Iranian EFL Teachers' Professional Identity: A Marathon of Change! Journal of English language Teaching and Learning 2020; 12 (26): 435-463.
- Coldron J, Smith R. Active location in teachers’ construction of their professional identities. Journal of Curriculum Studies 1999; 31(6): 711–726.
- Rahmati T, Sadeghi K, Ghaderi F. English language teachers’ vision and motivation: Possible selves and activity theory perspectives. RELC Journal: A Journal of Language Teaching and Research 2018; 50(3): 457-474.
- Day C, Kington A. Identity, well-being and effectiveness: The emotional contexts of teaching. Pedagogy, Culture and Society 2008; 16(1): 7–23.
- Eslamdoost S, King KA, Tajeddin Z. Professional Identity Conflict and (Re) Construction among English Teachers in Iran. Journal of Language, Identity & Education 2019; 19(5): 1-15.
- Behin B, Esmaeili F, Asadollahi R. An English Teacher’s Professional Identity Development: The Effect of Educational Policies.Journal of Modern Research in English Language Studies 2019; 28 (3): 19-44.
- Goodson I F. The principled professional. Prospects 2000; 20 (2): 181-188.
- Noomura S. English-teaching problems in Thailand and Thai teachers’ professional development needs. Canadian Center of Science and Education 2013; 6(11): 139-147.
- Soreide G E. Narrative construction of teacher identity: Positioning and negotiation. Teachers and Teaching: Theory and Practice 2006; 12(5): 527-547.
- Goodson I F, Cole A L. Exploring the teacher’s professional knowledge: Constructing identity and community. Teacher Education Quarterly 1994; 21(1): 85-105.
- Jenkins R. Social Identity. London: Routledge; 1996.
- Weber S, Mitchell C. 'That's Funny, You Don’t Look like a Teacher': interrogating images and identity in popular culture. London: Falmer Press; 1995.
- زعفرانی پ،آهنگری ، حدیدی ن. رابطه بین کمال گرایی، اضطراب و دستاورد زبانی زبانآموزان ایرانی: با میانجیگری انواع خودها. زبانپژوهی ۱۳۹۹، سال ۱۳.شماره۳۸:۱۵۸-۱۸۲.
- Mercker S, Williams M. (Eds.) Multiple perspectives on the self in SLA. Bristol: Multilingual Matters; 2014.
- Higgins E T. Self-discrepancy: A theory relating self and affect. Psychological Review 1987; 94: 319-340.
- Helms J V. Science- and me: Subject matter and identity in secondary school science teachers. Journal of Research in Science Teaching 1998; 35(7): 811-834.
- Friesen D W, Finney S, Krentz C. Together against all odds: towards understanding the identities of teachers of at risk students. Journal of Teacher Education 1999; 15: 923-932.
- Giddings B, Hopewood B, O’Brien G. Environment, economy and society: Fitting them together into sustainable development. Sustainable Development 2002; 10: 187-196.
- Alsup J. Teacher identity discourses: Negotiating personal and professional spaces. Mahway: Lawrence Erlbaum Associates; 2006.
- Ary D, Jacobs L C, Sorensen C, Walker D A. Introduction to research in education (9th Ed.). Wadsworth: Cengage Learning; 2014.
- Jones S, Torres V, Arminio J. Negotiating the complexities of qualitative research: Fundamental elements and issues (2nd Ed.). London: Routledge; 2014.
- Strauss A, Corbin J. Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory. Thousand Oaks, CA: SAGE; 2008.
- Shaghaghi M, Vasfi M R. An investigation into the underpinning factors of plagiarism among universities in Iran. LIBRI 2019; 69(3): 201-212.
- Kunkwenzu E D, Reddy C. Using grounded theory to understand teacher socialization: A research experience. Education as Change 2008; 12(1): 133-149.
- Silverman D. Doing qualitative research (3rd Ed.). London: SAGE; 2009.
- نوری ع ، مهر محمدی م. الگویی برای بهره گیری از روش نظریه برخواسته از داده ها در پژوهش های تربیتی. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران ۱۳۹۰، سال 23 :35-8.
- محمدی چابکی ر. تبیین جایگاه زبان در تقویت مبانی، تصریح اهداف و توسعهی وسایل تربیت . پژوهش های آموزش و یادگیری، دانشگاه شاهد ۱۳۹۴، سال بیست و دوم ، شماره۷:۲۲۰-۱۹۹.
- عبدالملکی ص، ملکی ح، فرجادمند ل. مؤلفههای اثرگذار بر تدریس اثربخش معلّمان )مطالعه مورد:معلّمان پایه پنجم دوره ابتدایی شهر تهران(. پژوهش های آموزش و یادگیری ، دانشگاه شاهد 1398، سال۲۹، دوره ۱۶، شماره۱، :۱۳۵-۱۲۳.
- دیبایی صابر م، عباسی ع،فتحی واجارگاه ک، صفایی موحد س. تبیین مؤلفههای شایستگی حرفهای معلّمان وتحلیل جایگاه آن در اسناد بالادستی آموزش و پرورش ایران. پژوهش های آموزش و یادگیری، دانشگاه شاهد۱۳۹۳، سال ۲۴، دوره ۱۳، شماره ۲:۱۲۵-۱۰۹.
- شریفیان ف، نصر ا، عابدی ل. تبیین نشانگرهای تدریس اثربخش در دانشگاهها و موسسات آموزشعالی و میزان تحقق آن در دانشگاه اصفهان. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی ۱۳۸۴، دوره ۱۱ ، شماره ۴-۳ :۵۴-۲۵.
- شاملو س. مکاتب و نظریههای روانشناسی شخصیت. تهران:انتشارات رشد؛1374.
- خلخالی ع، سلیمانپور ج، فردی م. ارایه مدلی جهت استقرار مدیریت کلاس درس سالم. فصلنامه روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن ۱۳۸۹،سال اول، شماره۲:۷۱-۶۰.
- Jan-nesar M Q, Khodabakhshzade H, Motallebzadeh K, Khajavy G H. Measuring EFL Teachers’ Assessment Identity: Development and Validation of a Questionnaire. Journal of Language and Translation 2021; 11 (1): 29-46.
- ملازهی ا، سبحانینژاد م. اعتبارسنجی و رتبهبندی مؤلفههای دانشی و مهارتی مورد نیاز معلّمان به منظور کاربست فناوری اطلاعات و ارتباطات. پژوهش های آموزش و یادگیری ، دانشگاه شاهد ۱۳۹۳، سال بیست و یکم، شماره ۵: ۱۳۷-۱۱۳.
- اسداللهی ف ، مهرمحمدی،م. واکاوی تأثیر روایتنگاری تأملی بر توسعه حرفهای دانشجو معلّمان دانشگاه فرهنگیان:پدیدارشناختی تجارب زیسته. نشریه علمی پژوهشهای آموزش و یادگیری ۱۳۹۸، دوره ۱۶ ، شماره ۲، پیاپی ۳۰:.۱۰۲-۸۷.
- رضایی ح.فناوری اطلاعات و نقش جدید معلّم. رشد تکنولوژی آموزشی ۱۳۸۶،شماره۳ : ۳۳-۳۱.
- یادگارزاده غ، کوروش پ، بهرامی آ. فناوری اطلاعات و ارتباطات ابزاری برای رشد. توسعه ظرفیت ها در آموزش وپرورش ۱۳۸۶،شماره۱:۳۵-۳۲.
- Huang M, Jasczolt K M. Expressing the self: Cultural diversity and cognitive universals, Oxford: Oxford University Press; 2018.
- Erikson E H. Identity: Youth and crisis. New York: Norton; 1968.
- Hogg M A, Terry D J, White C M. A tale of two theories: A critical comparison of identity theory with social identity theory. Social Psychology Quarterly 1995; 58(4): 255-269.
- Gao F. Language is culture on intercultural communication. Journal of Language and Linguistics 2006; 5(1): 58-67.
|