- آهنگری، الهه، طحان، محمد، حسین نژاد، حسین، بناءخطیبی، مریم (1397)، «بررسی رابطه استفاده از شبکههای اجتماعی تلفن همراه و میزان پای بندی به اعتقادات دینی دانش آموزان 12 تا 18 سال شهر کاشمر»،مطالعات فرهنگی اجتماعی خراسان، 12(3): 36-56.
- صالحی، سید جواد، فرج زاده، ایوب فرج زاده و فرحبخش، عباس (1391)، «بررسی نقش اینترنت در جنبش اجتماعی مصر»، جامعهشناسی سیاسی جهان اسلام، 1(3): 1-16.
- رهبرقاضی، محمودرضا و نوعی باغبان، سید مرتضی (1401)، مشارکت انتخاباتی در ایران: تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم رسانههای اجتماعی از طریق ارزشهای رهایی و سکولاریسم،پژوهشنامه علوم سیاسی، 17(3): 87-116.
- رضایی محمد، محمد و موسوی، سید روحالله (1400)، «تحلیل نسبت دین و دینداری با شبکههای اجتماعی سایبری»، فصلنامه قبسات، 26(100): 45-72.
- میرفردی، اصغر، مختاری، مریم و ولی نژاد، عبدالله (1396)، «میزان دینداری و ارتباط آن با استفاده از شبکههای اجتماعی اینترنتی (موردمطالعه: دانشجویان دانشگاه یاسوج)»،جامعهشناسی کاربردی، 28(2): 1-16.
- Akyol, (2019). A New Secularism Is Appearing in Islam. The New York Times. https://www.nytimes.com/2019/12/23/opinion/islam-religion.html
- Armfield, G. ., & Holbert, R. L. (2003). The relationship between religiosity and Internet use. Journal of Media and Religion, 2(3), 129-144.
- Baudrillard, J. (1994). Simulacra and simulation. Ann Arbor: University of Michigan press.
- Beaudoin, T. (1998). Virtual faith: The irreverent spiritual quest of Generation X. San Francisco, CA: Joessey-Bass.
- Berger, P. (1990). The Sacred Canopy: Elements of a Sociological Theory of Religion. New York: Doubleday.
- Castells, M. (2002). The Rise of the Network Society. Oxford: Blackwell.
- Catto, R. (2014). What can we say about today's British religious young person? Findings from the AHRC/ESRC Religion and Society Programme. Religion, 44(1), 1-27.
- Chomsk, (2023) The False Promise of ChatGPT. The New York Times. https://www.nytimes.com/2023/03/08/opinion/noam-chomsky-chatgpt-ai.html
- Civila, S., Romero-Rodríguez, L. M., & Civila, A. (2020). The demonization of Islam through social media: A case study of StopIslam in Instagram. Publications, 8(4), 52.
- Dittmar, J., & Seabold, S. (2015). Media, markets and institutional change: evidence from the Protestant Reformation. VOX CEPR's Policy Portal, https://voxeu.org/article/media-markets-and-institutional-change-evidence-protestantreformation
- Herbert, D. E. (2011). Theorizing religion and media in contemporary societies: An account of religious ‘publicization’. European Journal of Cultural Studies, 14(6), 626-648.
- Hjarvard, S. (2008). The mediatization of religion: A theory of the media as agents of religious change. Northern Lights: Film & Media Studies Yearbook, 6(1), 9-26.
- Hjarvard, S.( 2012). “Three Forms of Mediatized Religion: Changing the Public Face of Religion.” In S. Hjarvard and M. Lövheim , eds, Mediatization of Religion: Nordic Perspectives. Gothenburg: Nordicom, 21–44.
- Hutchings, T. (2012). “Network Theology: Christian Understandings of New Media”. Journal of Religion, Media and Digital Culture, 1(1), 1-14.
- Khan, A. (2015). “Ethical issues in social networking. Term Paper. doi: 10.13140/RG.2.1.4289.6080
- Knott, K. , Poole, E. , and Taira, T. (2013). Media Portrayals of Religion and the Secular Sacred: Representation and Change. Farnham: Ashgate.
- Lundby, K. (2012). Theoretical frameworks for approaching religion and new media. Digital religion: Understanding religious practice in new media worlds, Routledge Press.
- McClure, P. K. (2016). Faith and Facebook in a pluralistic age: The effects of social networking sites on the religious beliefs of emerging adults. Sociological Perspectives, 59(4), 818-834.
- Smith, C., & Cimino, R. (2012). Atheisms unbound: The role of the new media in the formation of a secularist identity. Secularism and Nonreligion, 1(1), 17-31.
- Smith, K. (2018). 121 Amazing Social Media Statistics and Facts. https://www.brandwatch.com/blog/amazing-social-media-statistics-and-facts
- Taira, T. (2015). “Media and the Nonreligious.”
In K. Granholm , M. Moberg and S. Sjö , eds, Religion, Media, and Social Change. London: Routledge, 110–125.
- Usmani, S. A. A., & Akmal, Z. (2018). Social Media and Its Impact on Secularism in Society. The Islamic Culture" As-Saqafat-ul Islamia Research Journal-Sheikh Zayed Islamic Centre, University of Karachi, (39). 7-16.
- Watson, J., & Hill, A. (2015). Dictionary of media and communication studies. Bloomsbury Publishing USA.
- چامسکی، نوام (1390). باید بدانید در اینترنت دنبال چه هستید!، خبرگزاری مهر، کد خبر: 1518999، 8 بهمن 1390. com/xgTYm
|