- Hunt, S., & Madhavaram, S. (2019). Adaptive marketing capabilities, dynamic capabilities, and renewal competences: The “outside vs. inside” and “static vs. dynamic” controversies in strategy. available on: https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2019.07.004.
- ستایش، سامی و امین، فرشته (1394). طراحی راهبرد اقیانوس آبی در حوزة فعالیت های مهندسان مشاور در طرحهای ملی فعال در حوزة سدسازی کشور. فصلنامه مدیریت دولتی، دوره ۷، شماره 1، صص 71 - 88.
- Vergamini, D., Bartolini, F., Prosperi, P., & Brunori, G. (2019). Explaining regional dynamics of marketing strategies: The experience of the Tuscan wine producers. Journal of Rural Studies, Vol. 72, PP. 136-152. https://doi.org/10.1016/j.jrurstud.2019.10.006
- صمدی، منصور و فاخر، اسلام (1388). برنامهریزی استراتژیک بازاریابی و انتخاب استراتژی مناسب با استفاده از تکنیک AHP (شرکت لولهسازی اهواز)، فصلنامه راهبردهای بازرگانی، دوره ۷، شماره ۳۵، صص 69-82.
- موسوی شورگلی، سولماز (1397). طراحی الگوی استراتژی بازاریابی در شرکتهای دانشبنیان بر مبنای رویکرد اقیانوس آبی: پژوهش داده بنیاد. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه خلیج فارس،بوشهر، ایران.
- Namboodiri, S., Banerjee, S., & Dasgupta, H. (2019). A coherent metasynthesis of blue ocean strategy (bos) using grounded theory approach, Academy of Strategic Management Journal, Vol. 18, Iss. 4, PP.1-18.
- Madsen, D., & Slatten, K. (2019). Examining the Emergence and Evolution of Blue Ocean Strategy through the Lens of Management Fashion Theory. Social Sciences Journal, Vol. 8, No.1, PP. 1-23.
- Bianchi, C., Mingo, S., & Fernandez, V. (2019). Strategic management in Latin America: Challenges in a changing world. Journal of Business Research, Vol. 105, PP. 306-309. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2018.10.022.
- ضیایی گروی، مهسا (1395). توسعه الگوی استراتژی اقیانوس ابی در برندسازی دانشگاه ها(مطالعه موردی دانشگاه خوارزمی). پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران.
- کاظمی، مهدی؛ بیگی فیروزی، اللهیار و دسترنج، حکمتالله (1394). بررسی و تحلیل وضعیت نیروهای رقابتی در صنعت بانکداری ایران، مجله پژوهشهای مدیریت عمومی، دوره 8، شماره 28، صص85-57.
- Wang, C.-T., & Chiu, C.-S. (2014). Competitive strategies for Taiwan's semiconductor industry in a new world economy. Technology in society, Vol. 36, No.1, PP. 60-73.
- Al-Dawalibi, A., Al-Dali, I., & Alkhayyal, B. (2020). Best marketing strategy selection using fractional factorial design with analytic hierarchy process, Vol. 7, available on: https://doi.org/10.1016/j.mex.2020.100927.
- Ortega, M. (2010).Competitive strategies and firm performance: Technological capabilities moderating roles. Journal of Business Research, Vol. 63, No.12, PP. 1273-1281.
- Greer, C. R. (2003). Strategic human resource management. Prentice Hall.
- Starczewska - Krzysztoszek, M. (2007). Competitiveness of the SME sector in 2007. Research report. PKPP Lewiatan Publishing House, Warsaw.
- Bayazit, O .(2006). Use of analytic network process in vendor selection decisions. Benchmarking: an International Journal, Vol. 13, No. 5, PP. 566-579.
- Spanos, Y., Zaralis, G., & Lioukas, S. (2004). Strategy and industry effects on profitability: Evidence from Greece. Strategy Management Journal, Vol. 25, No. 2, PP. 139-165.
- رهبر، علی رضا (1396). برنامه ریزی استراتژیک در صنعت بیمه به کمک رویکرد اقیانوس آبی، مطالعه موردی شرکت بیمه پارسیان شعبه سمنان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه سمنان،سمنان، ایران.
- ثریایی، علی؛ رادمرد، مونا و رادمرد، مهدیه (1393). ﺑﺮرﺳﻲ وﺿﻌﻴﺖ اﺳﺘﺮاﺗﮋی اﻗﻴﺎﻧﻮس آﺑﻲ در ﻓﻀﺎی ﺗﺠﺎری. مجله پژوهشهای مدیریت راهبردی، سال بیستم، شماره 55، صص 54-35.
- (نشست کمیسیون کشاورزی، آب و صنایع غذایی، 1395)، http://www.taadolnewspaper.ir/
- نمازی، محمد؛ قدیریان، محمدحسین و فتاحی، حسن. (1395). استراتژی اقیانوس آبی و توسعه حسابداری مدیریت استراتژیک. مجله دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، سال پنجم، شماره 18، صص 53-29.
- Indounans, K. (2014). The antecedents of strategic pricing and its effect on company performance in the case of industrial service firms. Journal of Service Marketing. Vol. 28, No. 5, PP. 402-413.
- Shan, P., Song, M., & Ju, X. (2016). Entrepreneurial orientation and performance: is innovation speed a missing link? Journal of Business Research. Vol. 6 No. 2, PP. 683-690.
- Covin, J. G., Slevin, D. P. & Heeley, M. B. (1999). Pioneers and followers: Competitive tactics, environment, and firm growth. Journal of Business Venturing, Vol. 15, Iss.2, PP. 175−210.
- Carpenter, G. S., & Nakamoto, K. (1989). Consumer preference formation and pioneering advantage. Journal of Marketing Research, Vol. 26, No.3, PP. 285−298.
- De Castro JO, Chrisman JJ. (1995). Order of market entry, competitive strategy, and financial performance. J Bus Res, Vol. 33, Iss.2, PP. 165–77.
- Kim, W.C., & Mauborgne, R. (2005). Blue ocean strategy: How to create uncontested market space and make the competition irrelevant, Boston. Harvard Business School Press.
- Miller, A., Gartner, W. B., & Wilson, R. (1989). Entry order, market share, and competitive advantage: A study of their relationships in new corporate ventures. Journal of Business Venturing, Vol. 4, Iss. 3, PP. 197−209.
- جلیلیان، حسین و سجادی، سمانه (1397). مدیریت بازاریابی پیشرفته، تهران: انتشارات نگاه دانش.
- چسبرو، هنری (1389). نوآوری باز: پارادایم نوین آفرینش و تجاری سازی فناوری، ترجمه سید کامران باقری و مرضیه شاوردی، تهران: انتشارات رسا.
- گلپایگانی، مجید و پیروزفر، شهناز (1387). اقیانوس آبی، استراتژی رقابت در بازار بی رقیب، تدبیر، شماره 202، صص 29-35
- کیم، دبلیو چان و مابورنیا، رنه (1395).استراتژی اقیانوس آبی: چگونـه فضـای بـازاری بدون مدعی خلق کنیم که در آن رقابت معنایی ندارد، ترجمه عیرضا پورممتاز، تهران: آریانا قلم.
- Loh, K., Sha’ri M. Y., & Dominic H.C. (2019). Blue ocean leadership in lean sustainability, International Journal of Lean Six Sigma, Vol. 1, No. 1, PP. 275-294.
- Širec, K., & Dijana, M. (2016). Indicators of Start-Ups’ Adoption of Blue Ocean Strategy: Empirical Evidence for the Danube Region. International Review of Entrepreneurship Vol. 14, Iss.2, PP. 265–88.
- Agnihotri, A. (2016). Extending boundaries of Blue Ocean Strategy. Journal of Strategic Marketing Vol. 24, Iss. 6, PP. 519–28.
- Hollensen, S. (2013). The Blue Ocean that disappeared—The case of Nintendo Wii. Journal of Business Strategy, Vol. 34, No. 5, PP. 253–5.
- Pitta, D. (2009). Issues in a down economy: Blue oceans and new product development. Journal of Product & Brand Management, Vol. 18, No. 4, PP. 292- 296.
- Sheehan, T.N. & Vaidyanathan, G. (2009). Using value creation compass to discover "Blue Ocean". Strategy & Leadership, Vol. 37, No.2, PP. 13-20.
- O'Gorman, P. (2008). Wii: Creating blue ocean-the nintendo way. Palermo Business Review, No. 2, PP. 97-107.
- Kim, C., Yang, K.H. & Kim, J. (2008). A strategy for thirdparty logistics systems: A case analysis using the blue ocean strategy. The International Journal of Management Science, Vol. 36, No. 4, 522-534.
- مرشدی، فاطمه (1397). طراحی استراتژی اقیانوس آبی برای نظام آموزش عالی در ایران (مورد مطالعه دانشگاههای دولتی). پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه ایلام، ایلام. ایران.
- عسگری، طیبه (1397). تدوین استراتژی دیجیتال در زنجیره تأمین خدمات بانکی با تکیه بر استراتژی اقیانوس آبی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی،نهران، ایران.
- خان بیگی، علی احمد (1396). شناسائی و اولویت بندی عوامل تاثیر گذار استراتژی اقیانوس آبی در بهبود عملکرد شرکت های نوبنیاد، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور استان البرز، کرج، ایران.
- احمدخانی، آتنا(1396). بررسی و توسعه الگوهای نوآوری با رویکرد اقیانوس آبی در صنعت بیمه (مطالعه موردی بررسی عملکرد شرکت سهامی بیمه "ما"). پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه خاتم،تهران، ایران.
- آقازاده، هاشم؛ مهدوی، غدیر والهی چورن، احمدرضا (1394). بررسی استراتژیهای نوآوری در صنعت بیمه کشور با رویکرد اقیانوس آبی. پژوهشنامۀ بیمه، دوره 30، شماره 1، صص 187-214.
- بحرینی زاد، منیژه و حسینی، مطهره (1397). پیشایندها و پسایندهای رفتار خرید ناگهانی: تعیین اولویتها و ارائه مدل با استفاده از روش ترکیبی دلفی و دیمتل. فصلنامه راهبردهای بازرگانی، دوره ۱۵، شماره ۱۱، صص 1-19.
- آذر، عادل و فرجی، حجن (1381). علم مدیریت فازی، مرکز مطالعات و بهره وری ایران. تهان: انتشارات اجتماع.
- اصغرپور، محمدجواد (1382). تصمیم گیری گروهی و نظریه بازیها با نگرش تحقیق در عملیات. دانشگاه تهران: موسسه انتشارات و چاپ.
- زارعی قرکانلو، قاسم (1393). طراحی مدل انتخاب استراتژی تبلیغات مبتنی بر عوامل رفتار مصرف کننده، ویژگی های سازمان و ویژگی های صنعت (مورد مطالعه : شرکت های صنایع غذایی حاضر در نمایشگاه بین المللی آگروفود 2014 تهران). پایان نامه دکتری، دانشگاه تربیت مدرس،تهران، ایران.
- Rawabdeh, I. and Raqab, A. and Al-Nimri, D. and Haddadin, S. (2012). Blue Ocean Strategy as a Tool for Improving a Company's Marketing Function: The case of Jordan. Jordan Journal of Business Administration, Vol. 8, No. 2, PP. 390-407.
- Zou, S. & Volz, Z.Y. (2010). An integrated theory of global advertising: An application of the GMS theory, The quarterly review of marketing communications, Vol. 29, No.1, PP. 57-84.
- Basri, J. and Ghadzali, M. and Ismail, M. (2011). Blue ocean strategy: application in universiti sains malaysia library. journal PPM, Vol. 5, PP. 75-88. http://www.myjurnal.my/public/browse-journal-view.
- Chakrabarti, M. (2014). Blue ocean marketing strategy (boms): an overview. Abhinav International Monthly Refereed Journal of Research in Management & Technology, Vol. 3, No. 6, PP. 68-73.
- Kim, C. and Yang, K. and Kim, J. (2008). A strategy for third-party logistics systems: A case analysis using the blue ocean strategy. the international journal of Management Science, Vol. 36, No. 4, PP. 522-534.
- Chang, S-C. (2010). Bandit cellphones: A blue ocean strategy. journal of Technology in Society. Vol. 32, No. 3, PP. 219-223.
- Lohtander, M., Aholainen, A., & Volotinen, J. (2017). Location Independent Manufacturing – Case-based Blue Ocean Strategy, 27th International Conference on Flexible Automation and Intelligent Manufacturing, FAIM2017, 27-30 June 2017, Modena, Italy.
- Burke, A. and Stel, A., & Thurik, R. (2016). Testing the Validity of Blue Ocean Strategy versus Competitive Strategy: An Analysis of the Retail Industry. International Review of Entrepreneurship, Vol. 14, No. 2, PP. 123-146.
- Sitinjak, M., Pramawijaya, K., & Gunawan, A. (2018). ICanStudioLive use of Blue Ocean Marketing Strategy for Value Differentiation. journal of SOCIAL SCIENCES & HUMANITIES, Vol. 26, No. T, PP. 203-214.
- Karray, S., & Martin-Herran, G. (2009). A dynamic model for advertising and pricing competition between national and store brands. European journal of operational research, Vol. 193, Iss. 2, 451-467.
- Frye, W., Kang, S., Huh, C., & Lee, M. (2019). What factors influence Generation Y’s employee retention in the hospitality industry?: An internal marketing approach. International Journal of Hospitality Management, available on: https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2019.102352.
- Maglajlic, S., Boso, N., & Micevski, M. (2018). How internal marketing drive customer satisfaction in matured and maturing European markets?. Journal of Business Research, Vol. 86, No.9, PP. 291-299.
- Bourletidis, D. (2014). The Strategic Model of Innovation Clusters: Implementation of Blue Ocean Strategy in a typical Greek Region, journal of Social and Behavioral Sciences. Vol. 148, PP. 645-652. doi: 10.1016/j.sbspro.2014.07.093.
- Nikiforoua, A., Lioukas, S. & Voudouris, I. (2020). Network structure and firm-level entrepreneurial behavior: The role of market and technological knowledge networks. Journal of Business research, Vol. 106, PP. 129-138. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2019.09.008.
- Jin, J., Shu, C. & Zhou, K. (2019). Product newness and product performance in new ventures: Contingent roles of market knowledge breadth and tacitness. journal of Industrial Marketing Management, Vol. 76, PP. 231-241. https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2018.08.009.
- Pappas, N. (2016). Marketing strategies, perceived risks, and consumer trust in online buying behavior. Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 29, PP. 92-103. https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2015.11.007.
- Pulendran, S., Speed, R., & Widing, R. E. (2003). Marketing planning, marketing strategies and business performance, European Journal of Marketing, Vol. 37, No. 3, PP. 476−497.
- Song, M. & Parry, M. E. (2009). The desired level of marketing strategies and business unit performance. Journal of the Academy of Marketing Science, Vol. 37, No. 2, PP. 144 –160.
- Martin, S., Jimenez, N.H. & Catalan, B. (2016). The firms benefits of mobile CRM from the relationship marketing approach and the TOE modelLos beneficios del CRM móvil para la empresa desde la perspectiva del marketing relacional y el modelo TOE, Spanish Journal of Marketing - ESIC, Vol. 20, No.1, PP. 18-29.
- Harris, L.C. & Piercy, N.F. (1999). Management behavior and the barriers to marketing strategies. Journal of Services Marketing, Vol. 13, No.2, 31-113.
- Kirca, A.H., Jayachandran, S. & Bearden, W.O. (2005). marketing strategies: A Meta-Analytic Review and Assessment of Its Antecedents and Impact on Performance. Journal of Marketing, Vol. 69, No.2, PP. 24-41.
- اسماعیل پور، مجید؛حمیدیان پور، فخریه؛ و محمدی، زهرا (1398). تأثیر کارآفرینی محوری و بازارمحوری بر عملکرد بازار شرکت های دانش بنیان با نقش میانجی قابلیت بازاریابی و اثربخشی بازاریابی (موردمطالعه: شرکت های دانش بنیان شهر بوشهر)، راهبردهای بازرگانی، دوره 26، شماره 13، صص 181-198.
- شافعی، رضا (1391). مطالعه تاثیرپذیری استراتژی های حضور در بازار از نگرش های مدیریتی و رابطه آن ها با انتخاب الگوی سنجه های بازاریابی در شرکت های تولیدی صنعتی. تحقیقات بازاریابی نوین، دوره 2، شماره 4، صص 82 – 104.
- Obara M., Peterson. A,. Josiah. B. & Nyaogac, R.(2015). Does supply chain technology moderate the relationship between supply chain strategies and firm performance? Evidence from large scale manufacturing firms in Kenya. International Strategic Management Review. Vol. 3, Iss. 1-2, PP. 43–65.
- Martens, R., Matthyssens, P. & Vandenbempt, K. (2012). Market strategy renewal as a dynamic incremental process. Journal of Business Research. Vol. 65, Iss. 6, PP. 720-728.
- Consuegra, D. M., Molina, A. and Esteban, A. (2007). An integrated model of price, satisfaction and loyalty: an empirical analysis in the service sector. Journal of Product & Brand Management. Vol. 16, No. 7, PP. 459-468.
- والیه، توماس و تلیـه، آلبریک (1385). .مـدیریت نـوآوری، ترجمـه منـوجهر نصـاری و امیرسامان خیرخواه، تهران: سازمان مدیریت صنعتی
- Razaghi, N. & Alipour, M. S. (2016). The relationship between perceived enviornmental turbulence, strategic orientation and new product succes in expory companies (case study: Wagon Pars Company). New Research in Desionmaking. Vol. 1, No. 3, PP.161-174.
- Winninger, T. J. (2000). Full Price: Competing on Value in the New Economy, Chicago, Dearbon Trade.
- Mahdi, O. R. & Almsafir, M. K. (2013). The role of strategic leadership in building sustainable competetive advantage in the academic environment. Procedia- Social Behavioral Sciences. Vol. 129, PP. 289-296. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.03.679.
|