PMCID: 0

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khazaie S, Mashhadi A. An Investigation into the Impact of Grafting M-game onto the Blended Module of L2 Pedagogy. TLR. 2016;
URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-1061-fa.html
خزایی سعید، مشهدی امیر، فرهادی احمد. بررسی تأثیر چیدمان گروه‌ها و بار شناختی بر آموزش زبان انگلیسی از طریق پودمان ترکیبی مشتمل بر بازی به فراگیران ایرانی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار). 1395;

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-1061-fa.html


چکیده:   (893 مشاهده)

زبان به‌عنوان یک ابزار ارتباطی میان جوامع از جمله محرک‌های اصلی رشد و توسعه فنآوری‌های ارتباطی در حوزه آموزش و یادگیری محسوب می‌شود. اما در این بین جایگاه ویژه برخی عوامل فرازبانی نظیر مؤلفه‌های اجتماعی و شناختی را نباید نادیده گرفت. این پژوهش با کاربرد بازی مشارکتی ’خانه‌بازی‘ در پودمان ترکیبی یاددهی و یادگیری واژگان زبان انگلیسی به‌عنوان زبان رابط بین‌المللی با هدف بررسی تأثیر چیدمان گروه‌ها بر بارشناختی و در نتیجه عمل‌کرد فراگیران ایرانی در یادگیری واژگان انجام شد. در این راستا،150 نفر از دانشجویان مهندسی پسر و دختر از دانشگاه صنعتی اصفهان از طریق آزمون بسندگی برچسب انگلیسی همگون‌سازی شدند تا محتوای کتاب انگلیسی برای دانشجویان فنی و مهندسی را در 36 جلسه ترکیبی فراگیرند. با ثبت عمل‌کرد لحظه‌ای فراگیران در داخل کلاس و در زمین ’خانه‌بازی‘ مجازی، پیکره‌ای زبانی شامل واژگانی که فراگیران مورد استفاده قرار داده بودند شکل گرفت. همچنین با ارائه پرسشنامه پیامکی (قبل از اجرای پژوهش) و مصاحبه شفاهی متمرکز (بعد از پایان پژوهش)، ساز و کار لازم برای هدایت پژوهش در چارچوب طرح مثلثی فراهم شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها از تأثیر معنادار چیدمان بر کاهش یا افزایش میزان بارشناختی و در نتیجه توان فراگیران در یادگیری واژگان انگلیسی خبر می‌داد. به‌علاوه، بررسی عمل‌کرد فراگیران، نگرش آن‌ها به کاربرد بازی و نوع چیدمان و نیز تجزیه و تحلیل پیکره‌های زبانی حاصل از انجام پژوهش از همگرایی نتایج به‌دست آمده سخن می‌گفت. نتایج حاصل از انجام این پژوهش می‌تواند مقدمه‌ای برای کاربرد بازی‌های آموزشی مجازی و پیکره‌های زبانی در یاددهی و یادگیری مهارت‌های زبانی به‌واسطه فنآوری باشد.

     
نوع مطالعه: پژوهشي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb