دوره 2، شماره 9 - ( دوره جدید دوفصلنامه بهار و تابستان 1396 )                   جلد 2 شماره 9 صفحات 1-14 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

بحرینی‌زاده منیجه، اسماعیل پور مجید، حراقی مسعود. ارائه مدل ساختاری اثر کشور مبدأ بر ارزش ویژه برند (مطالعه در صنعت دارو). راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1396; 2 (9) :1-14

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-1469-fa.html


دانشگاه خلیج فارس
چکیده:   (181 مشاهده)
هدف اصلی از انجام این تحقیق، بررسی اثر کشور مبدا بر ارزش ویژه برند و ارائه مدلی جامع در محصولات دارویی می­باشد. جامعه آماری تحقیق مذکور داروسازان استان­های بوشهر و فارس می­باشند که به شیوه نمونه­گیری طبقه­ای-تصادفی تعداد 187 نفر انتخاب گردید و مورد مطالعه قرار گرفتند. تجزیه­وتحلیل داده­های جمع­آوری شده با استفاده از نرم­افزارهایAmos21 وSpss21 صورت گرفت. یافته­های تحقیق نشان می­دهد که، بکارگیری اثر کشور مبدا در صنعت داروسازی می­تواند باعث تقویت ارزش ویژه برند و ابعاد آن شود. بنابراین بازاریابان صنعت دارویی در تدوین برنامه­های بازاریابی خود باید آگاه باشند که داروسازان در فرایند انتخاب و خرید برند، تحت تاثیر اثرکشور مبدا قرار می­گیرند و باید جایگاه ذهنی برندهایشان را از طریق تاکید بر تحقیق و توسعه، کیفیت برتر مواد اولیه مصرفی، سرعت بهبود بیماران، قدمت صنعت داروسازی در کشورشان ارتقا بخشند.
متن کامل [PDF 396 kb]   (108 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb